Tiimi

OSANA FIXTIIMIÄ

“Paskaduuni” on aiemmin määritelty itse työtehtävän perusteella: jotakin, jossa kynnenaluset likaantuvat. Meillä laitetaan kyllä kädet saveen, mutta meillä ei tehdä paskaduunia – meillä tehdään parasta duunia. Paskaduuni onkin käsitteenä määritelty uudelleen ja nykyisin sitä pidetään minä tahansa työnä, jossa työntekijä ei löydä omalle työlleen merkitystä ja häntä ei arvosteta.      

FixTeam on Suomen autofixausalan edelläkävijä. Olemassaolomme tarkoitus on uudistaa Suomen autoalan toimintakulttuuria näyttämällä itse esimerkkiä ja pitämällä huolta tiimistämme. Me luodaan yhdessä paras työpaikka! Ihmiset ovat yrityksemme tärkein resurssi ja johto arvostaa heidän tekemäänsä työtä. Olemmekin saavuttaneet arvostetun Great Place To Work -sertifikaatin vuonna 2018! Tyytyväiset tiimin jäsenet sitoutuvat toisiinsa ja yrityksen tavoitteisiin: kun meillä on hyvä olla töissä, olemme motivoituneita ja se näkyy asiakkaalle alan laadukkaimpana työnjälkenä ja henkilökohtaisena sekä rentona asiakaspalveluna.

Tiimiimme kuuluu tällä hetkellä 21 kovaa tekijää ja hyvää tyyppiä. FixTeam tekee suurimman osan työajastaan autoliikkeiden autoja, mutta sekaan mahtuu ilman muuta myös kuluttaja-asiakkaiden menopelit! Rohkeasti siis niin autoliikkeiden henkilöstö kuin yksityishenkilökin yhteyttä ja tulkaa meitä moikkaamaan!

Paskaduunista
parasta duunia tekemässä

Niina on toinen FixTeamin yrittäjistä ja vuodesta 2018 asti toiminut myös yrityksen toimitusjohtajana. ”Olen päätynyt autofixausalalle isäni kautta ja tehnyt hänen edellisessä yrityksessään ensimmäiset kesätyöni jo kymmenvuotiaana. Välissä kävin vähän kouluja ja hankin yrittäjyyden tradenomipaperit Tampereen ammattikorkeakoulun Proakatemiasta. Jo opiskeluaikana minua kiehtoi ajatus siitä, miten oppimani asiat toimisivat hyvin juurtuneella ja vanhanaikaisella autoalalla ja erityisesti omalla eli autofixausalalla. Voisiko teollisen alan yritystä uudistaa näin rajusti?

Niinhän siinä sitten kävi, että valmistumiseni jälkeen jäin tämän haasteen äärelle FixTeamiin ja minusta tuli yksi omistajista. Olin tuolloin vain 23-vuotias. Viidessä vuodessa olen onnistunut uudistamaan yrityksemme toimintatapoja merkittävällä tavalla ja työ jatkuu edelleen. Työntekijöistämme on tullut yhtenäinen tiimi ja he ovat olleet muutoksissa todella rohkeasti mukana, kiitos siitä! Vuonna 2018 saavutimme Great Place To Work -sertifikaatin, jota pidän todella kovana saavutuksena toimialamme ja työmme huomioiden. Paljon tavoitteita on siis jo saavutettu, mutta uusia ollaan jo toteuttamassa. Tehdään siis yhdessä paskaduunista parasta duunia, en voisi olla ylpeämpi meidän porukasta!”   

Heikki on Niinan isä ja häneltä löytyykin kokemusta alalta yli kolmenkymmenen vuoden ajalta. Hän on toinen FixTeamin yrittäjistä ja toimii hallituksen puheenjohtajana. ”Olen aloittanut työurani tällä alalla jo nuorena ja pian alkanut yrittäjäksi. Aloittaessani yrittäjyys oli hyvin erilaista kuin nykypäivänä ja itsekin perustin oman yrityksen pakon edessä: elanto oli saatava. Yrittäjyyttä ei arvostettu samalla tavalla kuin nykyisin. Olen nähnyt kolmenkymmenen vuoden aikana siis aikamoisen kehityskaaren yritystoiminnassa ja käynyt välissä myös muilla töissä. Tuolloin koin itse niin huonoa johtamista, että halusin itse seuraavan yritykseni kohdalla tehdä asiat eri tavalla. FixTeamin perustin vuonna 2012 ja Niinakin on ollut alusta asti mukana. Täydennämme Niinan kanssa toisiamme hyvin erilaisilla työskentelytavoillamme ja yhteenotoiltakaan ei siksi tietenkään vältytä. Minä tuon yritykseemme pitkän linjan kokemuksen ja olen taitava ihmisten kanssa. Niina taas kehittää yritystä modernimmalla otteella ja olen antanut hänelle siinä vapaat kädet. On ollut hienoa nähdä, kuinka meidän porukka on tiimiytynyt ja nykyisin ollaan kuin iso perhe. Tästä on hyvä jatkaa uusia haasteita kohti!

Elina toimii FixTeamin projektikoordinaattorina. ”Aiemmin työskentelin autoliikkeessä yli viisi vuotta myyntisihteerinä, mutta uudet haasteet ja loistava tiimihenki houkuttelivat hyppyä FixTeamin kelkkaan. FixTeamilla vastuualueisiini kuuluu osto- ja myyntilaskut, palkkahallinnolliset tehtävät ja muut hallinnolliset tehtävät. Jokseenkin epäselvät asiat menevät minun suodattimen läpi ohjautuen oikealle henkilölle, joten ota rohkeasti yhteyttä! ”

Lisää tulossa!